Followers

30 August 2013

Isk.. Isk.. Kena Sabarkan?


Ujian dan musibah yang Allah bagi tu penuh dengan hikmahkan?
Dengan ujian lah - Allah ajarkan aku untuk muhasabah balik kesalahan diri, mencari potensi dan kekuatan diri....

Tapi aku tahu - berkata sabar dan bertahan itu memang mudah, cuba buat tengok !
Boleh gila ! [ ngomel setengah orang ]
Lantas, apa gunanya iman?
Kau kan berTuhan, 24/7 senantiasa bersama kita..
Lantas, kenapa mencari kekuatan dan ketenangan di tempat lain?

Allah !
Kawan, kau tengah berduka? Kuat ya! Cerita je kat Dia..
Teman, kau tengah bersuka? Ucapkanlah syukur, supaya jangan kau mendabik dada..

Dan aku di sini - sedang sabar yang pahit dan menanti manisnya buah sabar itu..

Wassalam.

♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

10 comments:

  1. sabar tu bukan mudah sebenarnya...tapi kalau kita boleh bersabar sebaik mungkin...pasti ada hikmah di sebalik dugaan yang kita dapat :)

    ReplyDelete
  2. bersabar dengan apapun dugaan insyAllah ada hikmah menanti :)

    ReplyDelete
  3. sabar.. .. biar sabar dari tak dapat apa-apa...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. sungguh! kerana manisnya sabar tu sangat manis dan beerti..

      Delete

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di nadiasyakila.blogspot.com adalah perkongsian dan pendapat peribadi. Tiada kaitan dengan mana2 pihak samada hidup atau mati. Elakkan mengulang cetak / salin sesuka hati, untuk perkongsian ilmiah dibenarkan.

Disclaimer #2

Segala penerangan/penulisan/testimoni tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan bertauliah.

Nadia Syakila Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign