Followers

30 August 2013

Isk.. Isk.. Kena Sabarkan?


Ujian dan musibah yang Allah bagi tu penuh dengan hikmahkan?
Dengan ujian lah - Allah ajarkan aku untuk muhasabah balik kesalahan diri, mencari potensi dan kekuatan diri....

Tapi aku tahu - berkata sabar dan bertahan itu memang mudah, cuba buat tengok !
Boleh gila ! [ ngomel setengah orang ]
Lantas, apa gunanya iman?
Kau kan berTuhan, 24/7 senantiasa bersama kita..
Lantas, kenapa mencari kekuatan dan ketenangan di tempat lain?

Allah !
Kawan, kau tengah berduka? Kuat ya! Cerita je kat Dia..
Teman, kau tengah bersuka? Ucapkanlah syukur, supaya jangan kau mendabik dada..

Dan aku di sini - sedang sabar yang pahit dan menanti manisnya buah sabar itu..

Wassalam.

♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

10 comments:

  1. sabar tu bukan mudah sebenarnya...tapi kalau kita boleh bersabar sebaik mungkin...pasti ada hikmah di sebalik dugaan yang kita dapat :)

    ReplyDelete
  2. bersabar dengan apapun dugaan insyAllah ada hikmah menanti :)

    ReplyDelete
  3. sabar.. .. biar sabar dari tak dapat apa-apa...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. sungguh! kerana manisnya sabar tu sangat manis dan beerti..

      Delete

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di nadiasyakila.blogspot.com adalah perkongsian dan pendapat peribadi. Tiada kaitan dengan mana2 pihak samada hidup atau mati. Elakkan mengulang cetak / salin sesuka hati, untuk perkongsian ilmiah dibenarkan.

Disclaimer #2

Segala penerangan/penulisan/testimoni tentang produk Shaklee yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan bertauliah.

Kesan juga berbeza keatas individu.

Nadia Syakila Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign