Followers

14 October 2014

Pengalaman Berkerja

Assalammualaikum.
Salam Sejahtera rakan blogger dan rakan pembaca.
Harap kalian sihat hendaknya di samping yang tersayang !

Alhamdulillah, saya secara rasminya telah menjadi graduan UIAM.
Hari ahad semalam. Banyak cerita dan banyak gambar.
Nanti saya sharekan ok !

Tetapi hari ni, saya tiba-tiba rasa nak share tentang pengalaman berkerja saya.
Mungkin pengalaman berkerja saya sikit ataupun sangat sikit berbanding dengan kawan-kawan di sana, tapi rasa nak share jugak !

Aci ? Aci kat India :)

KEDAI MAKAN
Seingat saya, berkerja di Kedai Makan abang saya adalah penglaman saya berkerja seawal belasan tahun. Bermula hanya dengan membasuh pinggan dan mengangkat cawan - pinggan kotor sehinggalah menjadi tukang order + tukang kira sekali dengan tukang simpan duit.

Berkerja di sini banyak mengajar saya untuk membuat kerja dalam masa yang pantas dan teratur !
Pernah satu ketika, hanya saya sahaja seorang pekerja yang hadir untuk menjaga order + kira + pinggan dsb. Bayangkanlah !

Saya berkerja dengan abang sehinggalah SPM. Tetapi tidak secara tetap. Mengikut waktu cuti sekolah dan jadual peperiksaan.

Walaupun abangku majikanku, tetapi saya tetap merasa perasaan berkuli tu.
Kena marah kalau buat silap itu wajib. Betul tak?

Dan terima kasih untuk abang dan kakak kerana melayan saya dengan baik sepanjang saya berkerja di sana.

Kedai makan abang semakin membesar dan sudah mempunyai ramai pekerja.
Perniagaan mereka juga semakin maju. Semoga beliau terus sukses ~

AYIE REAL ASAM PEDAS MELAKA
Ada fb tau - Facebook Ayie Real Asam Pedas


PART TIME - MAHALLAH OFFICE
Pekerja part time untuk kali pertama. Masa ni saya masih lagi menuntut di UIAM pada tahun ke 3 tak silap. Sebenarnya, Nadia takdelah mencari kerja part time secara serius semasa di UIAM, kebetulan dipelawa oleh kakak office - terus masuk kerja secara kontrak selama 4 bulan.

Kerja sebagai pembantu tadbir, tugasan sama setiap hari.
Tapi benda baru yang saya belajar ialah berkenaan filing / documentation.
Dan dengan berkerja di sini lah, saya perasan yang saya tak suka buat kerja yang sama setiap hari :)


JRS TRAINING & EVENT MANAGEMENT 
Syarikat pertama saya berkerja selepas habis belajar. 
Berkerja sebagai pembantu tadbir untuk 3 bulan pertama (tempoh percubaan).
Dan kemudian mendapat status tetap dan kenaikan pangkat sebagai Admin Exec.

Disini, saya betul-betul belajar pelbagai perkara. Daripada hal perniagaan, permasaran, perhubungan awam membawa kepada hal-hal kehidupan dengan bos / pengurus saya, Puan Rosfazila Ramli.

Mana taknya, saya SAHAJA kakitangan yang ada di syarikat itu.
Macam syarikat kecil bukan? Tetapi percayalah, syarikat ini mempunyai potensi yang besar dan saya percaya akan maju satu hari nanti.

Syarikat kini sedang mengambil 2 pelajar praktikal dan seorang pekerja tetap, semakin berkembang bukan?

------------------------------------------------------

Al-kisahnya, itulah pengalaman berkerja yang saya ada buat masa sekarang ini.
Untuk makluman kawan-kawan, sebenarnya saya akan berhenti kerja daripada kerja sekarang ni JRS Event tu, kerana saya akan berpindah ke Batu Anam, Segamat. 

Terpaksa berhenti kerja !
Susah sangat nak dapat majikan yang baik dan sangat memberi ilmu macam bos saya.

Saya sedang mencari kerja di GEMAS , NEGERI SEMBILAN atau SEGAMAT, JOHOR !
Ada rakan blogger boleh rekemen kerja?

Roger saya di 013 2558600
Terima kasih !


♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

No comments:

Post a Comment

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di nadiasyakila,blogspot.com adalah perkongsian dan pendapat peribadi. Tiada kaitan dengan mana2 pihak samada hidup atau mati. Elakkan mengulang cetak / salin sesuka hati, untuk perkongsian ilmiah dibenarkan.

Disclaimer #2

Segala penerangan/penulisan/testimoni tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan bertauliah.

Nadia Syakila Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign