Followers

27 January 2014

Saya ISTERI Dia


Hamdan Lillah ! 
Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjat ke hadrat Ilahi kerana atas rahmat serta kasih sayang dan juga izinNya - akhirnya Nadia telah selamat bergelar isteri kepada seorang suami..

Tarikh keramat 17hb Januari 2014 lebih kurang pukul 3.40 petang..
Dengan sekali lafaz, Cik Nadia bertukar status menjadi Puan Nadia..
Bergelar isteri kepada Encik Zanudin :)

Hanya Allah sahaja tahu perasaan ini , tak dapat digambarkan..
Penantian 5 tahun perkenalan telah berakhir dengan permulaan yang baru !
TERIMA KASIH tidak terhingga kepada kaum keluarga, saudara mara yang dari dekat atau jauh, sahabat handai sejati Nadia dan kawan2 serta kenalan / tetamu yang sudi untuk memeriahkan majlis Nadia..
KEMAAFAN juga dipinta atas segala kekurangan sebelum / sepanjang / selepas majlis berlangsung..

Alamak ! CC nak tutup plak, nanti Nadia kongsikan lagi cerita ya..
Sesambil tuh, jom beli barang Shaklee dekat FB PAGE : SHAKLEE WARDROBE ye !
Jom tengok gambar sikit lagi!!


Doakan Nadia ya !

Read more ...
♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

7 January 2014

Kongsi Pengalaman? Boleh ke?


Assalammualaikum korang !
Apa khabar ?

Huwaarggghh !! Rasa malas betul nak jawab lagi 2 paper sebelum pengajian dan zaman bujang ini berakhir..
Takpe2, tetap kena semangat jugak kan !
By the way , tinggal lagi 10 hari untuk mengakhiri zaman bujang.. 
Ada yang tanya, dah mula berdebar ke?

Nadia belum rasa lagi laaa..
Kalau Nadia dah rasa, nanti Nadia buatkan entri pendek okeh !

InshaAllah,
lepas semuanya setel - Nadia ingatkan nak buat entri pasal perkahwinan Nadia ni..
Bukan untuk menunjuk ke apa - tetapi sekadar perkongsian..
Mana yang buruk , jadikan pengajaran..
Mungkin nanti kita boleh share2 pengalaman dan tips kan..

Boleh ?

Love you olss !!

Read more ...
♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

6 January 2014

Promosi Shaklee : Januari 2014


Setiap bulan, Shaklee akan buat promosi produk2nya..
Beli 6 percuma 1

Untuk awal tahun ni , dia bagi Alfafa !
Memang kebanyakkan set include Alfafa..
Perlu beli semua ke ? Tak naklah ! Banyak sangat !

Tak perlu , Nadia bukak kuota - kita kongsi la ramai2..
Tapi yang ni tak dapat ASAP.. Kena tunggu penuh , nanti beli dan Nadia hantar..
Acano ?

Mohla joingg !!

SID 1028241
Nor Nadia Syakila Jamal [013 2558600]
Read more ...
♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

4 January 2014

Khasiat Alfafa ; 1001 fungsi


Assalammualaikum rakan2 pembaca dan rakan2 blogger..
Okeh , dah lama sangat Nadia menyepi kan..
Jom ! Hari ni nak kongsi cerita dan kebaikan salah satu suplemen Shaklee..
Alang2 bulan Januari 2014 ini - Shaklee bagi promosi terbaik punya untuk pembelian Alfafa..

Apa kandungan Alfafa ni ya ??


Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.


Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon Magnesium membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.



Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa:


Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu

Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-
tumbuhan lain.

Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.



Jadi , kenapa perlu dapatkan Alfafa Shaklee? Ada jual Alfafa lain ke?
Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin. Dan yg bestnya lagi ia tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid,bakteriosid, hormon2 sintetik,pengawalatur tumbesaran atau bahan2 kimia.


Jom dapatkannya sekarang, sesusai untuk lelaki dan wanita..
Daripada saya, Pengedar Bebas Shaklee anda !

SID 1028241
Nor Nadia Syakila Jamal [013 2558600]

Read more ...
♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di nadiasyakila.blogspot.com adalah perkongsian dan pendapat peribadi. Tiada kaitan dengan mana2 pihak samada hidup atau mati. Elakkan mengulang cetak / salin sesuka hati, untuk perkongsian ilmiah dibenarkan.

Disclaimer #2

Segala penerangan/penulisan/testimoni tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan bertauliah.

Nadia Syakila Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign