Followers

5 January 2015

A Walk to Remember | 2014

JANUARI 2014


Hujung bulan 12 dan awal bulan 1 adalah minggu exam.
Exam yang terakhir untuk bergelar graduan UIAM, terima kasih Allah..
Sebab diberikan tarbiah pada awal tahun dan 10 hari sebelum walimah demam virus :)
Tiap-tiap hari cucuk ambil darah dan untuk last paper pada 10 / 1 / 2014 ditangguhkan.



Alhamdulillah, dalam kesakitan dan demam. Allah hadirkan ahli keluarga, saudara mara dan sahabat handai untuk membantu 100% serta memeriahkan majlis perkahwinan saya.
Dan saya sudah bergelar Puan Nadia Syakila >> Saya Isteri Dia


Seterusnya, kehidupan PJJ suami isteri dan saya menganggur tetapi bergaji dengan Shaklee pun bermula seperti biasa. Alhamdulillah atas segala tarbiah Allah..

Sehinggalah !



APRIL 2014



Saya menjadi SUPERVISOR SHAKLEE pada bulan ni.
Alhamdulillah, bonus 4 angka dalam genggaman !

Saya meneruskan kehidupan sepanjang beberapa bulan sebagai anak, isteri (dari jauh) dan pengedar Sah Shaklee Melaka.

Seronok sangat ! Asbab Shaklee, Allah ubah kehidupan saya.
360 degree !



MAY 2014


5 bulan saya menjadi 'suri rumah'
Saya membuat keputusan untuk berkerja, nak mencari pengalaman.
Dan alhamdulillah, kerja yang saya dapat ni betul2 saya suka.
Program management ! Saya suka sangat !

Boss yang sangat baik, semoga Allah merahmati Puan dan keluarga dunia akhirat. Banyak betul yang saya belajar daripada pengalaman yang hanya 5 bulan ini.




JULAI 2014


Sekitar bulan Jun sehinggalah Ogos , adalah bulan - bulan tarbiah dan kifarah buat kami sekeluarga.
Disamping membersihkan diri dengan kedatangan bulan Ramadhan. 
Ujian silih berganti bila mak dan ayah bergilir - gilir masuk ke hospital.
Alhamdulillah, Allah mudahkan !



OGOS 2014


Baru daku perasan, raya tahun 2014. Tiada bergambar kenangan bersama keluarga mertua.
Alhamdulillah, tahun ni beraya bersama keluarga mertua buat pertama kali.
Nebes i ols ! Adat dan budaya yang berbeza membuatkan ia sangat berlainan.
Tapi seronok ! dah besar pun masih dapat duit raya tau.

Dan pertama kali juga berjauhan / beraya jauh daripada keluarga.
Sedih dalam gembira !



OKTOBER 2014 


Officially Graduated !
IIUM 30th Convocation

>> PICTURES <<



Pulangnya ayah mertua kepada Pencipta, Al - Fatihah.



NOVEMBER 2014


Program terakhir yang aku kendali sebagai Admin Exec di JRS Event.
Alhamdulillah, kenapa nadia berhenti ?
Kerana daku tidak mampu berjauhan dengan encik suami, chewah !



Alhamdulillah, our love nest.
Masih menyewa dan sekadarnya. Alhamdulillah :)



With my work station !



DISEMBER 2014


Mak sekali lagi dimasukkan ke wad.
Warded pada 28 / 12 / 2014 dan discharge pada 2 / 1 / 15
Doakan kesejahteraan mak ayah saya ye. Terima kasih.
Sekali lagi tarbiah Allah di tahun baru. Moga diampunkan segala dosa dan dipertingkatkan iman. Terima kasih Allah !

Orang berjaya, kaya dan bahagia akan selalu diuji, betul tak?
Dan inshaAllah ! 





I will be a great in my life and Shaklee business !
InshaAllah !

and your year tooo !
Thank you for reading !


--------------------------------------------------------------

With love,
Nadia Syakila
Happy working at home wife
013 255 8600 | nornadiasyakila90@gmail.com


♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

No comments:

Post a Comment

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di nadiasyakila,blogspot.com adalah perkongsian dan pendapat peribadi. Tiada kaitan dengan mana2 pihak samada hidup atau mati. Elakkan mengulang cetak / salin sesuka hati, untuk perkongsian ilmiah dibenarkan.

Disclaimer #2

Segala penerangan/penulisan/testimoni tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan bertauliah.

Nadia Syakila Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign