Followers

9 March 2015

5 Cara Mudah Merawat Kulit Kaki Merekah

Sumber Wanista.Com

Tumit kaki merekah amat tak cantik dipandang apatah lagi kalau pemilik kaki itu adalah wanita. Berjalan di atas simen sejuk, atau menggerutu akan membuatkan ia bertambah teruk dan biasanya kebanyakkan wanita mengalami masalah yang sama. Jadi kami kongsikan lima cara mudah untuk menyembuhkan tumit kaki pecah atau merekah. Selamat mencuba.


----------------------------------------------------------

1. HOME PEDICURE / RAWATAN KAKI DI RUMAH
Rawatan pedicure di rumah taklah sama seperti di salun kecantikan. Caranya mudah iaitu anda hanya perlu rendamkan kaki anda di dalam air suam yang bercampur garam dan syampu untuk 10 minit. Kemudian lapkan sehingga kering dan sapukan krim kaki.


2. KRIM RAWATAN
Di kedai banyak terdapat krim antiseptik untuk tumit kaki merekah. Sapukan krim itu sebelum anda tidur. Jika mahu ke tandas, pakai selipar tandas supaya krim tidak tertanggal atau hilang.


3. MINYAK ZAITUN
Jika anda tidak berminat menggunakan krim tumit, minyak zaitun merupakan salah satu alternatif lain yang boleh anda cuba. Sapukan sedikit minyak zaitun pada tumit kaki dan pakai stokin. Jadi kulit akan lebih mudah meresap vitamin yang ada dalam minyak zaitun.


4. PISANG
Tahukah anda, anda boleh gunakan pisang yang masak untuk merawat tumit kaki? Hancurkan pisang tersebut dan letakkan pada tumit anda yang merekah selama 15 hingga 20 minit. Selain boleh merawat tumit merekah, ia juga boleh melembap dan menyejukkan tumit anda. Bersihkan sebelum anda tidur.


5. AIR ROS DAN GLYCERIN
Campurkan air ros dan glycerin dalam mangkuk. Sapukan pada tumit anda setiap hari selama 15 hingga 20 minit dan bersihkan dengan air. Selepas sebulan, insyaAllah anda pasti akan lihat hasilnya.


----------------------------------------------------------

Haaa, boleh cuba tau semua cara di atas.
Kalau nak lagi mudah, ikut je saranan nombor dua tu.
Tak tahu krim terbaik? Apa kata cuba HERBAL BLEND SHAKLEE.
Tak percaya ?? Percayalah !!




Kata pelanggan :
SAYA BAGI 10 BINTANG !
NAK REKEMEN PADA ORANG LAIN PULAK !

Hebat betul penangan krim ni kan..
Siapa lagi nak HERBAL BLEND SHAKLEE?
Untuk tumit pecah, kulit keras, luka2 ringan keeee..
Nak buat lotion pon boleh..

Kan dah cakap, harga bukan RM100.
Bukan RM60, RM50 dan bukan RM40 pon.
Dan bukan RM30 jugak !

----------------------------------------------------------

With love,
Nadia Syakila
Happy working at home wife

Facebook : Nor Nadia Syakila
Shaklee Independent Distributor
ID 1028241  | 013 255 8600 | nornadiasyakila90@gmail.com


♥ Jazakallahukhairan Kathira ♥

No comments:

Post a Comment

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di nadiasyakila.blogspot.com adalah perkongsian dan pendapat peribadi. Tiada kaitan dengan mana2 pihak samada hidup atau mati. Elakkan mengulang cetak / salin sesuka hati, untuk perkongsian ilmiah dibenarkan.

Disclaimer #2

Segala penerangan/penulisan/testimoni tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan bertauliah.

Nadia Syakila Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign